Gæsteordningen

Dagplejens gæsteordning er tilknyttet Nordlys på Haminavej. Her har dit barn mulighed for at være det samme sted og med de samme voksne, hvis deres faste dagplejer ikke er på arbejde.

Gæsteordning skal med de velkendte rammer give børnene en oplevelse af tryghed og genkendelighed, samt en mulighed for at opleve, at være en del af et positivt fællesskab med andre børn end dem, de til dagligt er sammen med.

De ansatte i gæsteordningen har som udgangspunkt en baggrund som dagplejere i Vordingborg Kommune. De har kendskab og erfaring med børn i denne aldersgruppe. De kender de rutiner og rytmer, som børnene har hos deres faste dagplejer, så børnene vil opleve et miljø, der læner sig tæt op ad hverdagen hos deres faste dagplejer. Der er fokus på barnets trivsel gennem hele dagen

Gæsteordningen er fuldt ud udstyret med sovefaciliteter til børnene, så du skal ikke medbringe barnevogn.